Skip to main content

TIPURILE DE ANALIZA

 

WYCKOFF

 

 

Acest articol este o continuare, pentru a vedea imaginea completa va recomand sa incepeti aici:

Tipurile de Analiza Tehnica: Intro

 

Capitolul 1: Piata are 4 mari stagii (Teoria lui Wyckoff simplificata)

 

Teoria spune ca piata se afla in 70% din timp intr-un range si doar in 30% din cazuri intr-o anume directie, intelegand corect acest aspect putem sa ne orientam mai bine cand initiem tranzactii sau in dezvoltarea unei strategii proprii de tranzactionare. Cele patru stagii ale pietei sunt urmatoarele.

 

Acumulare:

 

Aceasta este faza care precede un trend ascendent. Investitorii puternici si informati incearca sa acumuleze pozitii de buy la un pret cat mai mic si intr-un mod care sa nu miste piata intr-un mod evident care sa atraga atentia celorlalti participanti, insa intampina o provocare destul de mare in a gasi contraparte.

Fenomenul de contraparte apare si in viata noastra de zi cu zi. Sa ne imaginam ca mergem la piata cu gandul sa cumparam 1 kg de mere, daca nu gasim un vanzator care sa vanda mere atunci tranzactia nu s-a efectuat deoarece cererea nu a intalnit oferta (contrapartea).

Acum sa ne imaginam un scenariu in care un trader institutional primeste indicatii sa initieze un ordin de buy in valoare de 8 Mil Euro. Pentru ca acest ordin sa se concretizeze trebuie sa gaseasca si o contraparte care sa vanda acel instrument in valoare de 8 Mil euro. Evident, sansele sunt foarte mici sa o gaseasca instant si va trebui sa acumuleze treptat de la investitori mai mici si fenomenul se repeta pana a fost atins targetul propus. Acest aspect face ca zona de acumulare sa arate ca un trend lateral. Un element characteristic ar fi strapungerile false de o parte si de alta a trendului lateral.

 

Markup / Participarea:

 

 Aceasta este faza in care pretul sparge trendul lateral si incepe traiectoria ascendenta. Miscarile clare pe care le face pretul incep sa fie observate de catre majoritatea investitorilor si incep si acestia sa cumpere. Cu cat se cumpara mai mult cu atat se creeaza mai multa cerere si pretul se apreciaza mai rapid. Sunt doua elemente caracteristice aici:

  • Pretul sparge rezistenta si, de obicei, o retesteaza ca support, aici incep majoritatea investitorilor de retail sa intre in piata.
  • Dupa ce pretul isi ia acea traiectorie clara uneori mai face o consolidare laterala, acea zona se numeste reacumulare.

 

Distributia:

 

Acum suntem intr-o situatie exact opusa fazei de acumulare. Investitorul institutional va dori sa isi marcheze profitul insa se regaseste in aceeasi situatie in care trebuie sa gaseasca o contraparte care sa ii cumpere in valoare de 8 mil de euro. Acesta va incepe sa vanda treptat pana cand reuseste sa acopere intreaga suma si sa vanda la un pret cat mai mare. Este posibil ca aici un alt institutional sa se incarce cu pozitii de sell, asta va duce pretul catre urmatoarea faza.

 

Markdown:

Acum incepe asa numita bear market care este similara cu markup. Si ea este cracterizata prin posibila retestare a liniei de support, validarea ei ca rezistenta si probabil o alta zona de reacumulare pentru vanzatori.

 

Acum ca am invatat fazele importante ale miscarii pretului intelegem si de ce se spune ca piata functioneaza in cicluri.

 

 

Chiar daca pare putin complicat va asigur ca nu este, haideti sa punem problema din punctul de vedere al unui investitor de retail. Generalizand, poate sa ia si forma unor formatiuni grafice, cu unele suntem deja obisnuiti deoarece le gasim frecvent:

Zonele de reacumulare pot sa apara sub forma de steag, triunghiuri dreptunghice sau simetrice.

Zonele de acumulare si distributie pot arata ca un Dublu Top, Wedge, Head and Shoulders.

 

Capitolul 3 va fi publicat in curand, stay tuned!

Te asteptam la cursul gratuit despre ETF-uri pentru a invata mai mult despre economie, grafice si cum acestea influeneaza pietele financiare si investitiile.

Te poti inscrie accesand linkul de mai jos:

Curs ETF-uri GRATUIT

Leave a Reply