Importanta folosirii unui checklist atunci când investești
Buffett. Lynch. Munger. Fischer.
Toate aceste legende ale investițiilor folosesc checklists
Am petrecut ore întregi studiind criteriile lor.
Iată cea mai bună listă de întrebări pentru crearea unei liste de verificare a investițiilor (toate sunt ale dumneavoastră gratuit):
Să începem cu bazele Business-ului.
Te interesează această afacere?
Care este misiunea companiei?
Este afacerea ușor de înțeles?
Puteți descrie cum funcționează afacerea?
Cum căștiga acea firma bani?
Cum s-a schimbat afacerea de-a lungul timpului?
Când a fost fondată compania?
Când a devenit compania publică?
În ce țări operează compania?
Să aruncam un ochi și pe ce oferă acea companie.
Produs/Servicii:
Firma vinde un grup diversificat sau concentrat de produse?
Care sunt cele mai importante produse și/sau servicii ale companiei?
Sunt produsele/serviciile o vitamină (plăcut de luat) sau un analgezic (trebuie să aibă)?
Ce durere este atenuată pentru client?
Produsul este o marfă sau este expus riscului?
Sunt vânzările ciclice, contraciclice sau rezistente la recesiune?
Firma produce bunuri sau servicii ale căror vânzări sunt susceptibile să crească substanțial
pentru cel puțin următorii câțiva ani?
Mergem mai departe să analizam ce protecții și avantaje are acel business:
Există un avantaj competitiv durabil?
Care este sursa avantajului?
Există efecte de rețea sau un ecosistem de produse?
Clienții au costuri de schimbare a produselor? Cât de dureros ar fi pentru el să schimbe?
Există un avantaj de cost? Care este sursa sau avantajul de cost?
Are compania un brand puternic?
Sunt clienții dispuși să plătească mai mult din cauza mărcii companiei?
Există și alte intangibile? Brevete? Drepturi de autor? Marcă? Licență?
Avantajul și protecțiile se micşorează, se stabilizează sau se extind în continuare?
Potențialul de dezvoltare și de viitor al companiei.
Are compania perspective favorabile de creștere?
Care este motivația de a crește?
Care este dimensiunea totală a pieței adresabile? Crește?
Compania are un istoric de lansare cu succes a noilor produse/servicii și generează o creștere rapidă?
Este compania un „top-dog” într-o industrie importantă?
Creșterea istorică a fost profitabilă? Poate continua?
Crește prea repede sau într-un ritm constant?
Compania crește organic sau prin achiziții?
Cum ia managementul decizii de fuziuni și achiziții?
Achizițiile din trecut au avut succes?
A fost vreodată forțată conducerea să aplice o reducere a fondului comercial?
Compania ia în considerare rentabilitatea investiției în decizii de creștere?
Cât de eficiente sunt cheltuielile pentru cercetare și dezvoltare ale unei companii?
Compania are un departament de vânzări peste medie?
Creșterea companiei vă necesita atât de multă finanțare prin capital propriu încât numărul mult mai mare de acțiuni în circulație vă anula în mare parte beneficiul din această creștere anticipată?
Fară clienți nu poate supraviețui nici un business!
Haideți să îi analizam:
Există o concentrare de clienți?
Este afacerea complet obsedată de noi clienți și produse?
Poate compania să crească prețurile după bunul plac? Compania este un price-maker sau un price-taker?
Care este rata de reținere a clienților? Putinei? Mulți?
Este produsul sau serviciul o vânzare ușoară sau dificilă?
Clienții sunt dependenți de această afacere?
Cliențîi plătesc cu credit sau cash?
Clienții oferă companiei un review pozitiv?
Care este indicele net de promovare?
Dacă afacerea ar dispărea, clienții ar observa sau le-ar păsa?
Cumpără clienții serviciile companiei și într-o recesiune?
Pot clienții să-și întârzie achiziția?
Clienții pot cere reduceri?
Click aici pentru continuare:
Importanta folosirii unui checklist atunci când investești, continuare 1
S-ar putea sa te ajute si articolul urmator:
Ca de obicei, noi nu ne laudam ca suntem cei mai buni analisti!
Nu am inventat nici roata si nici apa calda! Ca si Analiza Fundamentala, aceste informatii si grafice sunt preluate din surse externe, centralizate, filtrate si traduse din alte parti, de la oameni care au o pregatire economica net superioara si acces la date mult mai amanuntite decat noi.
Esio Academy nu isi asuma nici un merit, noi suntem simpli investitori care incearca sa ajute comunitatea si sa va ofere informatii care ar putea sa ajute in procesul decizional inainte de a actiona in pietele financiare!
Va asteptam cu drag la cele doua sedinte saptamanale de analiza live si pe canalul nostru de discord unde veti gasi multe informatii relevante si gratuite:
Va asteptam la cursurile noastre gratuite pentru a pune bazele educatiei investitionale!
Va puteti inscrie accesand linkul de mai jos:
Daca vreodata ai dorit sa iei controlul asupra viitorului financiar acum este momentul!
ESIO ACADEMY te ajuta sa profiti de ele prin pachetul promotional pentru oamenii hotarati sa schimbe ceva.
Click pe imagine pentru detalii: